Exercitiu: Become a more Creative Thinker

Daca vreti sa incercati gustul schimbarii personale, sau daca va ganditi sa obtineti rezultate diferite, e normal sa acceptati sa faceti unele schimbari in modul de gandire sau in felul in care va alocati timpul sau in felul in care faceti lucrurile. Chiar si cele mai marunte.

Orice schimbare incepe de la un moment de Self-Awareness. Si ceea ce face acest exercitiu este sa va impinga putin la limita zonei de confort, sa-i simtiti butin bazaitul electric, de unde o sa va vedeti mai bine sabloanele de gandire, rutinele zilnice pe care le retraiti.

S-ar putea sa aveti o tresarire!

Asa ca azi va propun un exercitiu care respira schimbarea prin fiecare por.

Este un exercitiu dezvoltat de psihologul Alexis Castorri, cea care i-a fost Mental Coach Simonei Halep, in perioada in care a devenit numarul 1 mondial si a castigat primul titlu de Mare Slem.

Castorri il recomanda pentru cresterea creativitatii dar pentru mine este un foarte bun exercitiu de Self-Awareness, care te ajuta sa-ti intelegi automatismele si te impinge putin la marginea zonei de confort, atat cat macar s-o intuiesti.

Exercitiul presupune repetitie zilnica, timp de 10-20 de zile, dar in fiecare zi se cumuleaza si practica din ziua anterioara.

Asadar in ziua 1 veti avea de facut un task, in ziua a 2-a, 2 task-uri, samd.

Task-urile zilnice presupun sa faceti lucrurile diferit fata cum le faceti de obicei. Puteti incepe sa fiti mai creativi chiar de la desenarea exercitiilor, dar eu am sa va dau niste exemple.

O sa incepem foarte nice and easy.

ZIUA 1: Spalati-va pe dinti cu mana cealalta, fata de cum obisnuiti.

ZIUA 2: repetati task-ul din ziua anterioara. In plus, mutati-va ceasul pe mana dreapta.

ZIUA 3: continuati task-urile zilelor  1 si 2. In plus mutati-va scaunul de la birou pe partea opusa, sau pe o alta latura a biroului, depinde cum va permite spatiul. Important e sa aveti o perspectiva complet diferita.

ZIUA 4: repetati task-urile din zilele anterioare. In plus, dormiti la celalalt capat al patului.

Deja avem niste schimbari importante, si momentele de “prezenta” se fac din ce in ce mai simtite.

ZIUA 5: repetati task-urile din zilele anterioare. In plus, stergeti aplicatia Facebook din telefon . Nu va speriati, nu dispare nimic, e doar ceva temporar 🙂  *

ZIUA 6: repetati task-urile din zilele anterioare. In plus, mutati-va obiectele de pe birou la distanta, astfel incat sa fiti nevoiti sa va ridicati ca sa ajungeti la ele. Daca aveti un birou mic, fiti inventivi!

ZIUA 7: repetati task-urile din zilele anterioare. In plus, modificati drumul spre birou si spre casa. Alegeti o ruta noua sau folositi un alt mijloc mijloc de transport.

ZIUA 8: repetati task-urile din zilele anterioare. In plus puneti ceasul sa sune cu o ora mai devreme decat de obicei. Pentru asta e posibil sa fie necesar sa va cultati cu o ora mai devreme cu o seara inainte.

ZIUA 9: repetati task-urile din zilele precedente. In plus, acum ca aveti o ora  libera de dimineata, adaugati in program ceva ce v-ati dorit dar ati amanat mereu “pentru ca nu aveati timp suficient”. Cititi pentru 20 de minute sau faceti un exercitiu de inviorare sau iesiti la o plimbare la prima ora a diminetii pentru 20 de minute sau faceti 10 minute de meditatie.

Ziua 10: repetati exercitiile din zilele anterioare. In plus, puteti fi creativi si sa adaugati singuri o rutina modificata. Renuntati la lift si urcati pe scari. Sau macar coborati pe scari. Sau blocati telefonul pe modul avion pentru o ora pe zi. Veti gasi cu siguranta o solutie.

Daca vi s-a parut interesant, continuati sa adaugati cate o modificare/zi timp de inca 10 zile. Va veti simti mintea mai proaspata si mai creativa. Veti descoperi senzatii noi. Si veti incepe sa observati cat de multe lucruri faceti pe modul pilot automat. Asta s-ar putea sa va dea de gandit. Si ar putea fi doar inceputul unor schimbari mai mari. Doar stim ca pofta vine mancand. 🙂

*exercitiul original, fiind din anul 1992, se referea la ziarul preferat, dar cine mai citeste azi ziarul? Asa ca am inlocuit cu Facebook. Ce e distractiv e ca Alexis Castorri spunea in 1992, anul in care si-a publicat cartea, ca “simtim cu totii efectele nocive ale aceste lumi suprastimulante, in care suntem bombardati cu informatii”. Iar in 1992 internetul abia mijea ochii, social media nici nu se inventase inca.

Sorel Radu

The Coach

One thought on “Exercitiu: Become a more Creative Thinker

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.